Umění pod drobnohledem

Barbora Kadlíčková Glosaria 2016

Kromě nabitého festivalového programu se od 10. do 12. října konala dvě muzikologická setkání. Prvním z nich byl 51. ročník tradičního hudebněvědného kolokvia pořádaného naším ústavem. Letos pod názvem MUSICA ARTIFICIOSA: MUSIC AS AN ART AND PROFESSION nabídlo referáty zahraničních i domácích přispěvatelů (prof. Leigha Landyho, Dr. Paula Watta, PhDr. Martina Flašara, prof. Lubomíra Spurného, Doc. Vladimíra Zvary a dalších) na řadu témat od současných kompozičních technik, rolí skladatele a různých přístupů ke kompozici až k profesi hudebního kritika.

Poslední téma bylo 12. října předmětem celodenní Konference O kritice, iniciované PhDr. Karlou Hofmannovou. Nultý ročník této konference nastínil ve čtyřech tematických blocích otázky související s hudební kritikou, jejích rolích, dopadech, definici, současnému stavu a také osobnosti hudebního kritika. Náš ústav byl u řečnického stolu zastoupen v referátech Mgr. Jana Špačka, Mgr. Evy Mikuláškové a Patrika Červáka. Celodenní maraton příspěvků a diskuzí za účasti osobností z řad publicistů, dramaturgů, pedagogů i aktivních umělců přinesl náměty k zamyšlení i vášnivé diskuze a ukázal, že hudební kritika je širokým tématem nahlíženým mnoha úhly a způsoby. Doufejme, že se za rok tato událost zopakuje a přinese nové poznatky či svědectví o pozitivních změnách na poli kulturního zpravodajství.


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info