Milí čtenáři,
jak jste se mohli dočíst v editoriálu k minulému, Musicologicu obnovujícímu číslu, rozhodli jsme se pozměnit celkové pojetí tohoto internetového časopisu. V následujícím mezidobí, které nyní zakončujeme vydáním dalšího čísla, jsme nastíněnou koncepci dovršili a stabilizovali především založením rubriky Informatorium, kde Vás pravidelně zveme na vybrané události kulturního dění v Brně. Rubrika Aktuality Vám potom nabídla několik reflexí charakterem povětšinou komorních koncertů či recenze hudebních nosičů a představení následující sezóny Národního divadla Brno.
A na co se tedy můžete těšit v následujícím čísle? Dominika Volfová si vzala na paškál nahrávku CANTŪS MORAVIAE, jejíž recenze je rozdělena do dvou dílů. Dále si pro Vás redakce kolektivně připravila krátké představení 64. koncertní sezóny Filharmonie Brno, z pera Lukáše Pavlici pak pochází svědectví z jeho cesty do rakouského Kremsu, kde se konala konference k projektu Kloster_Musik_Sammlungen, snažícího se o digitalizaci hudebních pramenů, propojení klášterů a prozkoumání jejich hudebních tradic.
V této souvislosti taktéž přinášíme rozhovor s doktorem Martinem Haltrichem, jenž Vás nechá nahlédnout pod pokličku zmíněného projektu a problematiky digitalizace hudebnin. O projektech Od analýzy k interpretácii 2018/2019 a Wheels within Wheels pak rozsáhlou a informativní reportáž zpracovala Karolína Miháliková z bratislavské Vysoké školy múzických umění, zatímco „domácí“ Petra Čtveráčková završuje své třídílné vyprávění ze studijního pobytu v Mannheimu. Nakonec Vám rádi zprostředkováváme hudebně-vědnou doktorandskou studii, ve které se Zuzana Dupalová zabývá postavením kromské scény v opeře Boris Godunov Modesta Petroviče Musorgského.
Doufáme, že se při pročítání svěžích a literárně rozmanitých textů dozvíte mnoho inspirativních novostí a zajímavých informací.
S úctou a přáním pohodově prožitého zkouškového i státnicového období,
Vaše redakce