Milí čtenáři,
o panující situaci již bylo napsáno a vyřčeno mnohé. Kultura se přesunula do internetového prostředí a nabízí kulturní události v záznamech nebo přímých přenosech streamovaných na rozličných platformách. Jsme si jisti, že tyto možnosti plně využíváte a zůstáváte s kulturou v kontaktu. Zároveň jsme si však jisti, že stejně jako my se nemůžete dočkat doby, kdy nám – divákům – bude umožněna bezprostřední radost ze zhlédnutí a poslechu živého představení či koncertu. Než se tak stane, přinášíme kvantitativně chudé, nýbrž obsahem bohaté jarní číslo Musicologicy.
V prvním článku, který jsme pro čtenářské pohodlí rozdělili na tři části, se virtuálně přesuneme do italské Cremony. Ta byla destinací studijní stáže v rámci programu Erasmus+ Kristíny Ščasné, která ve své reportáži přibližuje nejen samotné město a studium v zahraničí, ale také veškeré náležitosti, jež jsou nutností před samotným vycestováním. Recenzi nového hudebního nosiče brněnského komorního orchestru Ensemble Opera Diversa se skladbami Jana Nováka pak představuje Rebecca Grosschmidtová. Závěrem rádi zveřejňujeme rozhovor Pavlíny Němcové s hudebním skladatelem, muzikologem a ředitelem Institutu Bohuslava Martinů Alešem Březinou.
Přejeme Vám příjemně strávené chvíle při četbě i poslechu.
S úctou, přáním co nejpoklidněji prožitého období a výhledem k lepším zítřkům,
Vaše redakce