Vážení a milí čtenáři!
Přelomem letních měsíců, prázdnotou zejících univerzitních poslucháren a koncertních sálů nastává tak trochu sezóna okurek a kachen. Kulturní sféra hlásí prázdniny a zasloužený odpočinek, skončil narozeninový ročník festivalu Concentus Moraviae, JazzFest Brno i Expozice nové hudby. Aby bylo onomu kulturnímu odpočinku a studijnímu zahálení učiněno zadost, přinášíme o něco útlejší číslo červnové MUSICOLOGICY.
V liduprázdném Brně věrně zůstává až do konce srpna stát expozice Sochy v ulicích, kterou v tomto čísle kriticky hodnotí Katarína Hanusová. Ohlížíme se také za premiérou hry o otázce české identity, kterou stačilo před koncem divadelní sezóny rozehrát divadlo Husa na provázku, za dlouho očekávaným vrcholem JazzFestu v podobě hudebního kompilátu McFerrin & Corea, nebo za zahajovacím koncertem Expozice nové hudby. U hudby experimentální zůstáváme v recenzi na knihu Jennifer Shryane: Blixa Bargeld and Einstürzende Neubauten: German Experimental Music. Vzpomínáme také na nedávno zesnulého skladatele Františka Emmerta, k jehož poctě se uskutečnil koncert dvou sborů Ensemble Versus a OctOpus Vocalis.
Řádně odpočinkové čtení i celé léto Vám přeje
Petra Švandová