Milí čtenáři,
ačkoliv se zdá, že k měsíci máji nejpřiléhavěji pasuje notorické sousloví „lásky čas“, studentské Brno lobuje spíše za inovativnější verzi, čili „prokrastinace čas“. V tomto duchu jste jistě nechali hledání rozkvetlých třešní romantikům a sami nelenili a kulturně se odreagovávali od učení a šrumce zkouškového. Příležitostí se naskytlo mnoho a věřte, že tato tendence nepoleví ani v červnu. Z vizuálního umění namátkou zmíníme úspěšnou výstavu must have designéra Maxima Velčovského v Moravské galerii a pozveme do galerie OFF/FORMAT na extatickou výstavu Černá záře Martina Gerboce. Na loňský impozantní Rok smíření letos navázal festival MEETING BRNO, který se ve dvou programních linkách (historické a současné zaměřené na uprchlickou tematiku) snaží neblahou minulost obrátit naruby ve prospěch budoucí přátelské diskuze. V rámci festivalu jste mohli už i v Brně posnídat hate free. Pomalu se rozbíhá i Měsíc autorského čtení se Španělskem jako čestným hostem.
Nyní k věci. Paradoxně vzhledem k bohatému kulturnímu reji tasíme útlým vydáním MUSICOLOGICY. Květnové číslo se v recenzi Martina Husárika ohlíží za hudebním experimentem Ztichlé budovy II. Do jaké míry se podařilo najít sight specific zvuk a rozvibrovat bývalou fabriku v Židenicích v rámci studentského projektu? Patrik Červák zasvěceně vyzvídal u dirigenta z JAMU, Jiřího Habarta. Pomyslnou polemiku s nespokojenými návštěvníky Moravské galerie vede Katarína Hanusová, která diskutuje o mantinelech pro prezentaci moderního umění v odkazu na výstavy Jána Mančušky a dvojice Jiří Franta a David Böhm. V rubrice Glosarium najdete také report o břeclavském koncertě tří metalových kapel od Anny Minjaríkové.
Přiměřeně slunce a kroupy pouze k jídlu za celou redakci přeje
Markéta Hájková