Editorial 1/2023
Milé čtenářky, milí čtenáři, začínají nám letní prázdniny, ale věříme, že láska k hudbě vás neopouští ani při tropických teplotách. Slunění si tak můžete zpříjemnit četbou prvního letošního čísla Musicologicy.
Vážení čtenáři,
také letos jsme se rozhodli k příležitosti festivalu Moravský podzim vydat mimořádné číslo MUSICOLOGICY, abychom Vám přinesli recenze a postřehy z celého dvoutýdenního festivalového maratonu. Všechny články vycházejí také formou papírových brožur, prozatím se třemi z nich jste nás mohli potkat přímo v centru dění – na koncertech.
V první z těchto brožur vyšla zdravice docentky Jany Horákové, recenze na zahajovací koncert s Českou filharmonií od Petry Švandové, na českou premiéru filmu Batalion s živou hudbou Kryštofa Mařatky od Davida Petráše a zpráva z audiovizuálního workshopu pro děti Nikoly Illeové. Ve druhém vydání jste si mohli přečíst recenzi z večera Klasika a audiovizuální koncert Martina Husárika, o vystoupení Armida Quartetta od Patrika Červáka a koncertu Dvanácti violoncell od Markéty Glosové. Ve třetí, zatím poslední brožuře, naleznete recenze z koncertu Rotterdamské filharmonie od Patrika Červáka, z koncertu Zjeveni – Visions od Jakuba Španihela a také článek k filmu Záře od Petra Adámka. Na poslední brožuru se můžete těšit do pátku 16. 10., ta pak bude distribuována na závěrečném koncertu Filharmonie Brno.
V elektronické verzi našeho nového webu budou tyto články postupně přidávány v prodloužených verzích, vyplatí se tedy do nich začíst i online! Protože web stále ještě ladíme, prosíme jen o strpení a shovívavost k dosavadním technickým nedostatkům.
Příjemné moravsko-podzimové čtení přeje za celou redakci
Nikola Illeová
Milé čtenářky, milí čtenáři, začínají nám letní prázdniny, ale věříme, že láska k hudbě vás neopouští ani při tropických teplotách. Slunění si tak můžete zpříjemnit četbou prvního letošního čísla Musicologicy.
Mohlo by se zdát, že jsme po posledním loňském čísle Musicologicu „zabalili“ a potichu – nenápadně a bez jakéhokoliv vysvětlení – se rozutekli na všechny strany. Důvodem naší publicistické nečinnosti byla nicméně činnost technická – časopis Musicologica přechází do univerzitního redakčního systému, který nám umožňuje využívat nejen těsnější sepětí s prostředím Masarykovy univerzity, ale současně nám zajištuje dokonalejší podporu ze strany IT oddělení MU.