Mabaso trio v Alterně

duben 2014 Tomáš Vrtek Kritiky 2014

Koncert opět začal téměř přesně, což je, jak jsem psal ve své předchozí recenzi, na jazzmany dost neobvyklé a neobvyklý byl také začátek samotný. Kdo totiž očekával charakteristický a nezaměnitelný zvuk vibrafonu, musel být zklamán. Maseli totiž tento zvuk přikrášloval různými syntetickými efekty, jejichž užití se dá spíše očekávat u kláves či elektrických kytar, což ve mně způsobilo, aspoň na začátku, velké rozpaky a úvahy, zdali přece jen nejde o klávesy namísto vibrafonu. Po těchto zmatcích a po prvních pár minutách, kdy si na tento zvuk člověk konečně zvykl, jsem však musel uznat, že rytmika ve složení Šoltis-Baranski inspiruje tohoto vibrafonového mága k ještě lepším výkonům, což předváděl zejména v sólových výstupech. Tím ale neříkám, že by členové rytmické sekce byli jen pouhými doprovazeči, prostoru k sólování dostávali oba dostatek, přičemž hlavně Michal Baranski ve mně vzbudil nadšení z blížícího se koncertu Victora Wootena, jímž se evidentně nechal inspirovat.

Co se týče repertoáru, tak pánové hráli hlavně své skladby, které byly velmi pestré co do stylů – tu se jednalo o skladbu podpořenou groovovou rytmikou, tu zabrousili do moderního jazzu, tu vystřihli parádní fusion s rockovým ryffem. Tuto smršť však proložily dvě popové písně, kdy se Maseli chopil kalimby a velmi vkusně pouze za doprovodu baskytary a jemného Šoltisova perkusivního hraní na ni odehrál nejdříve asi v polovině koncertu Lennonovu píseň Imagine a na úplný závěr zazněl známý americký tradicionál Amazing Grace, což vyloudilo úsměvy na tvářích mnoha diváků v sále. Šlo o opravdu stylové zakončení.

Mabaso trio, 15.4.2014 – Brno, Alterna

Bernard Maseli – vibrafon, kalimba

Michal Baranski – baskytara, kontrabas

Dano Šoltis - bicí


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info