Dále je zhudebněn text: „Kyrie eleison. Christe eleison. Kyrie eleison.“ Po sborovém úvodu přišlo na řadu několik hudebně odlišných pasáží. Prim v této části hraje oboj (Jan Ondruš), který je zanechán bez doprovodu a je tak protikladem k perfektně vystupňovanému sólu baryton saxofonu (opět Pavel Zlámal) pod kterým přesně swinguje doprovod big bandu. Na závěr se přidá i sbor, zazní poslední durový akord, a tím vytváří most k další skladbě. „Gloria in excelsis Deo“ ve stupňované sekvenci otevře dveře čtvrté části Gloria. Druhé zvolání sboru je následováno několika minutami naprosto napěchovanými až k prasknutí skvělým swingováním a třemi v pravdě luxusními sóly: trombon – poprvé se nám tak představí Petr Hnětkovský, tenor saxofon a na závěr trubka, která jako by chtěla vystoupat „na výsost“, až máte pocit, že se jí to podařilo. V části Graduale bych ráda vyzdvihla Hniličkovu hudební invenci. Střídání malých a velkých triol hraných malým bubnem nám již od začátku může evokovat volání SOS v Morseově abecedě. Vyvolané napětí ještě víc umocní pro big band nezvyklý frygický modus, v kterém pak melodické nástroje přebírají původní rytmický motiv, a tísnivá melodie nás tak naprosto obklopí. Vyvádí z ní až trombonové solo, které graduje do durové tóniny a vrací se k původním harmoniím (jako např. v Preludiu nebo Gloria). Ale i tak se po nenadálém záseku vrátíme k původnímu drásavému rytmickému motivu SOS (⸱⸱⸱_ _ _⸱⸱⸱). Poté následuje vícehlasý sbor zpívající bez doprovodu „Omnes gentes jubilate Deo, in voce exultacionis“ (necelý Žalm 46; 2) následován textem z evangelia „Pacem relinquo vobis, pacem meam do vobis“ (Jan 14; 2).
Sedmá část Credo po této rozjímavé vsuvce krásně naváže dialogem mezi saxofonovou sekcí a zbytkem orchestru. Jako by se střídal zpěv celebranta a přítomných na mši. Tento dojem vyzdvihl jednak způsob, jakým se hlasy překrývají, a také mírný hall efekt, který byl použit s lehkou rukou a nepůsobí tak uměle. Následují dvě vokální části Sanctus a Pater noster. Měkký zvuk sborového zpěvu, připomínajícího dávné zpěvy gregoriánského chorálu, vystřídá Interludium s naprosto jinou náladou. Skrze disonantní harmonii se jako na dosah ruky blížíme k již několikrát opakovanému motivu, který provází celou skladbou, ale tak tak nám vyklouzne a my se přesuneme k rozjímavému zpěvu sboru v Agnus Dei. Následuje předposlední Communio, které nám připomene tísnivou náladu Graduale, magické sólo hoboje z Kyrie i jásavé sborové pasáže z Gloria. Je to poslední otočení za celou mší a příběhem, který v hudbě tušíme. Postludium jako dohra uzavírá celé dílo a od klasických vlivů, staroruských chrámů a gregoriánského chorálu, které jako inspirace celé dílo provází a jemným způsobem se mísí a doplňují, jako bychom se přenesli do nějakého amerického protestantského kostela, kde Pavel Zlámal a Juraj Bartoš, jako by předzpívávali svá gospelová sóla a zbytek big bandu jim přitakává „Oh, yes, Lord!“. Rychlé double-time tempo, durová tónina a grandiózní návrat k počátečnímu tématu. Jestli to doteď žádná část neudělala, troufám si tvrdit, že Postludium vás zvedne ze židle.
Mše ve své nynější podobě reflektuje autorovu životní filozofii, cit k práci s různými prameny, ale hlavně kus naší hudební historie. A proto nám precizní a strhující provedení B-Side Bandu nabízí tu nejlepší ukázku toho, kam se u nás jazz od dob prvního provedení posunul.