Poté, co v rámci své tour zavítal Morricone 12. 2. do Česka (Praha, O2 Aréna), v pátek 20. 2. navštívil i Slovensko, což byla pro nás další z dostupných možností vidět dost možná naposledy skoro devadesátiletého Morriconeho v akci.
Tříhodinový koncert se konal ve 20:00 v bratislavské Slovnaft Aréně a byl očekávaným průřezem skladatelovi téměř sedmdesátileté kariéry. V promyšlených návaznostech zazněly melodie od nejstarších spaghetti westernů až po nejnovější filmovou hudbu. Skladby byly rozděleny do několika tematických bloků (Život a legenda, Rozptýlené listy, Modernost mýtu ve filmech Sergia Leoneho, nebo Sociální film). Významným aspektem je také fakt, že maestra na turné doprovází kompletní Český národní symfonický orchestr spolu s maďarským sborem Kodály a samozřejmě sopranistka Susanna Rigacci.
Morricone i přes svůj věk a zdravotní problémy, které ho sužovaly v minulém roce a kvůli nimž musel zrušit řadu vystoupení, působil naprosto svěžím a energickým dojmem. Orchestr dle mého názoru odvedl naprosto prvotřídní práci, i když je známo, že Morricone, jakožto perfekcionista s absolutním sluchem a italským naturelem nikdy neuvádí svou hudbu stejně. Nasazení orchestru, tempo, agogika i celková energie vychází vždy z jeho momentálního rozpoložení. Bratislavský koncert byl oceněn vyprodanou halou aplausy vestoje, které Ennio Morricone odměnil celkem třemi přídavky.