Nevšední projekt mladých konzervatoristů sklidil zasloužený úspěch

říjen 2014 Jolana Halalová Kritiky 2014

Prostá scéna s hlubokým, tmavým prostorem a minimem rekvizit působila velmi skromně, ovšem pocit jednoduchosti se v mžiku rozplynul. Režné kostýmy herců/zpěváků nerozlišovaly sbor od sólistů, kteří během představení ze scény vystupovali a zase se ztráceli v davu. Soubor tak působil jednotně a celistvě. Sehrané recitační a pěvecké pasáže i některé rozfázované části působily velmi přesvědčivě a srozumitelně. Velká pochvala patří symfonickému orchestru Konzervatoře Brno, který si perfektně poradil s hráčsky nelehkými díly obou autorů. Výkon hudebníků byl srovnatelný s profesionálními tělesy, divák si musel připomínat, že se stále jedná o studenty hry na nástroj. K perfektnímu výkonu pod vedením dirigenta Stanislava Krummera nebylo výtek. I když se orchestr skládá z mnoha talentovaných hudebníků, které by nebylo správné vyvyšovat nad ostatními, přece jen je nutno konstatovat, že čistě dámská sekce bicích se jen tak nevidí.

Představení trvající půl druhé hodiny bez přestávky nebylo po žádné stránce nic jednoduchého. Herci si mnohdy sáhli na dno – a to doslova, při geniálním ztvárnění podmořského světa ve Vodníkovi – díky propracované a neotřené choreografii, zde patří velký dík Ladislavě Košíkové. Sbor nápaditě využíval vlastních těl ke ztvárnění lesa, místnosti i Betléma. Ovšem nutno podotknout, že ani pěvecké party jak sólové tak i sborové nepatřily k nejjednodušším. V roli Ženicha (Svatební košile) tak zazářil Michael Robotka, jež si vedl skvěle jak pěvecky tak i po stránce herecké, z dalších je třeba připomenout i výkon Anety Bendové v roli Marie a Evy Gieslové. Ostatně celý soubor ukázal velký talent, který se ve zpěvácích skrývá. Všeobecné nadšení diváků po představení dává tomuto tvrzení zapravdu. Pedagogické vedení studentů i žáci sami odvedli velký kus práce, která se proměnila v neobyčejný úspěch. Těžko věřit tomu, že se jedná o nehotové interprety. Chyb by se sice něco málo našlo, ovšem nadšení a poctivost pěveckého souboru i orchestru jim daly dávno zapomenout.

Všechny části představení do sebe skvěle zapadaly. Úvodní Vodník, celý recitovaný ukázal perfektní souhru sboru spolu se sólisty, mezi diváky zaznívala otázka, kdy přijde na řadu zpěv. Svatební košile přinesla očekávané tóny z úst mladých interpretů i nevšední pohybové ztvárnění scény. Tragicky končící Štědrý den plynule navázal v Narození Páně, kde Betlémskou scénu obohatil „andělský“ Dětský sbor Brno zpívající z balkónu. Příjemný hřejivý pocit, který si diváci z Dělnického domu odnášeli, byl tedy opravdu zasloužený. Velká poklona patří všem, zvláště pak pedagogům, kteří studenty vedli, bez nich by totiž představení nemělo takovou jiskru.

Dělnický dům, 23. 10. 2014 v 19 hodin.


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info