Psaní obrazů
Existence času ve výtvarném díle je tak nezpochybnitelným členem množiny časoprostoru. Tyto dvě substance totiž nelze oddělit, aniž by to v rámci kantovské kauzality nevedlo k destruktivním následkům.
Na mimořádném jarním koncertu Filharmonie Brno, který je připomínkou stého výročí narození dirigenta Františka Jílka, zazní v pátek 29. 3. Janáčkova předehra Žárlivost, koncert Iva Medka pro flétnu a orchestr s názvem Grain, La Valse Maurice Ravela, Koncert pro lesní roh a orchestr č. 2 Richarda Strausse, Metamorfózy na téma C. M. von Webera Paula Hindemitha.
4. dubna a v dalších dnech pokračuje mezinárodní jazzový festival Jazzfest Brno, více viz zde.
6. dubna rovněž pokračuje cyklus staré hudby Bacha na Mozarta Bachovou Mší h moll; The Czech Ensemble Baroque Orchestra and Choir ji zahraje a zazpívá v katedrále na Petrově. Je rovněž možné zasílat přihlášky na Letní školu barokní hudby, viz zde.
6. dubna si nenechte ujít v Národním divadle Brno Brittenův Sen noci svatojánské, a den na to Sicilské nešpory.
9. dubna nás v Besedním domě čeká Večer houslových sonát. Na programu jsou Mozartova Sonáta e moll KV 304, Sonáta h moll Ottorina Respighiho, Sonáta č. 6 E. Ysaye a Prokofjevova první houslová sonáta. Na housle zahraje koncertní mistr České filharmonie Josef Špaček, na klavír Terezie Fialová.
Ve dnech 12. – 13. 4. se koná minifestival hudby, divadla a dalších forem umění nazvaný Let it Briess, a to v prostorách bývalé sladovny Briess v Brně-Husovicích. Na projektu se podílejí také studenti ÚHV.
Také program koncertů Hudební fakulty JAMU nabízí mnoho potenciálních hudebních zážitků, viz zde.
Do 21. 4. je v Domě umění města Brna k vidění výstava mladého malíře Pavla Matysky Bublanina. Ve dnech 29. 3 – 19. 5. je tamtéž k vidění pozoruhodná výstava s názvem Baťova města, jakož i neméně zajímavá výstava nazvaná Navzájem. Společenství 70. a 80. let, která proběhne ve dnech 27. 3. – 19. 5.
Doporučujeme navštívit stránky Music Workshops.
Osobně doporučuji publikaci Člověk a stroj v kultuře 19. století, kterou vydalo nakladatelství Academia; kniha přináší příspěvky z 32. ročníku tradičního mezioborového sympozia k problematice 19. století, konaného každoročně v Plzni.
Existence času ve výtvarném díle je tak nezpochybnitelným členem množiny časoprostoru. Tyto dvě substance totiž nelze oddělit, aniž by to v rámci kantovské kauzality nevedlo k destruktivním následkům.
Úvodný Hymn to Virgin od Benjamina Brittna sa vynímal vo výmene dvoch skupín, ktoré z odlišných rozmiestnení v chráme čerpali na akustickom výsledku a zvukovom zážitku.