Nutno podotknout, že inspirace pro děj vychází z osobní zkušenosti samotného choreografa, režiséra, libretisty a uměleckého šéfa baletu NdB Mária Radačovského. Tato skutečnost tak nabízí divákovi další důvod k zamyšlení a prostor pro bližší sepětí s postavou prince a jeho tíživou životní situací. Pohybové ztvárnění je také novátorské – nepoužívá se klasická baletní obuv a mezi originální prvky patří třeba pózy vytvářející dojem labutí spočívajících na vodě. Choreografie často přímo pracuje s jednoduchými a účelnými kostýmy Patricie Barker, konkrétně s kabáty Sigfrieda a Rotbarta, jejich odhazováním, vyměňováním a podobně. Střídmá scénografie Marka Hollého s neonovým průchodem mezi světy a zadním zrcadlovým panelem zkreslujícím dění na jevišti neodvádí zbytečně pozornost diváka a společně se světelnou projekcí atmosféru díla účinně dotváří.
Co zůstává z původního pojetí Labutího jezera je hudba Petra Iljiče Čajkovského. Vzhledem k prostoru Mahenova divadla je jen reprodukovaná, a to z nahrávky Orchestru Mariinského divadla pod vedením Valerije Gergieva (partitura je zkrácená, představení trvá dvě hodiny). Čajkovskij s Radačovského choreografií vytváří zvláštní kontrast, vedoucí někdy až k tragikomickým či ironizujícím momentům (při tanci hostů na narozeninové oslavě v prvním jednání), které by se daly chápat jako ztvárnění princova vnímání absurdní reality plné povrchnosti a nových převratů jeho životních hodnot.
Inscenace, jež měla premiéru v roce 2012 v USA a setkala se tam s velkým úspěchem, není opomíjena ani v Brně. Diváci 3. reprízy, uvedené 25. března 2015, nejvíce ocenili výkon představitele démonického Rotbarta Ivana Popova. Jeho charakter byl od začátku do konce daný a neprocházel na rozdíl od Prince Michala Pimka složitým vývojem, který mohl být, zvláště pro některé návštěvníky bez zakoupeného programu, a tedy i vysvětlení detailů děje, o něco náročnější na přijetí.
Zajímavým faktem je, že představitelé hlavních postav se v identických rolích objevují i v druhé, tradiční verzi Labutího jezera, přestože práce s pohybem a celé choreografie jsou kompletně odlišné.