Psaní obrazů
Existence času ve výtvarném díle je tak nezpochybnitelným členem množiny časoprostoru. Tyto dvě substance totiž nelze oddělit, aniž by to v rámci kantovské kauzality nevedlo k destruktivním následkům.
Vřele doporučuji následující koncert Filharmonie Brno (7. 2. a 8. 2.), a to zejména proto, že zde zazní sedmidílný (ale „pouze“ osmnáctiminutový) symfonický cyklus Hry (1977) klasika „druhé“ brněnské avantgardy Miloslava Ištvana. Dále zde zazní vděčné Janáčkovy Lašské tance a Martinů vokálně-instrumentální cyklus Kytice.
Tipy na koncerty Hudební fakulty JAMU: Messiaenova skladba La Nativité du Seigneur zazní 21. 1. v 17:00 ve Varhanním sále HF JAMU; téhož dne v 19:30 můžete slyšet v Koncertní sále HF JAMU Jolivetovo Concertino pro trubku a klavír (1948) a První koncert Jožky Matěje. Zajímavý koncert bude také 22. 1. (mj. Hlobilova Sonáta pro trubku a klavír, Křížkův Koncert pro trubku a orchestr, Trombónový koncert Henryho Tomasiho aj.); dále doporučuji tyto koncerty: 29. 1. (Zdeněk Lukáš: Cantabile e fugato pro flétnu a klavír Zdeňka Lukáše), 1. 2. (Prokofjevova Sonáta pro housle a klavír č. 2), 11. 2. (Milhaud: Suita pro housle, klarinet a klavír), 12. 2. (Widmann, Poulenc, Leo Smith), 14. 2. (Pierre Sancan: Sonatina pro hoboj a klavír, Poulenc: Trio pro hoboj, fagot a klavír).
Zajímavý bude i Koncert pedagogů brněnské konzervatoře, konaný dne 28. 1.: zazní zde díla mj. Antona Arenského, Vlastimila Lejska, Rustema Jachina a Pavla Zemka.
Z koncertů na Staré Pekárně: 22. 1. Rafal Sarnecki Trio (Polsko), 7. 2. Di Grine Kuzine (Německo), 12. 2. Zsolt Kaltenecker (Maďarsko), 19. 2. Marie Puttnerová Band.
Do 24. 3. je v Uměleckoprůmyslovém muzeu k vidění pozoruhodná výstava Tichá revoluce uvnitř ornamentu. Experimenty dekorativního umění v letech 1880–1930.
25. 1. se v Huse na provázku koná premiéra hry Rozrazil 2013 – O naší nynější krizi, jedná se o společný projekt Centra experimentálního divadla, HaDivadla a Divadla u stolu.
29. 1. předvede v Kabinetu múz Ensemble Opera Diversa brněnskou premiéru „loutkové opery“ Palackého truchlivý konec z pera prof. Miloše Štědroně. Dále zde zazní Mluvící dobytek pánů Kyase a Drábka.
Existence času ve výtvarném díle je tak nezpochybnitelným členem množiny časoprostoru. Tyto dvě substance totiž nelze oddělit, aniž by to v rámci kantovské kauzality nevedlo k destruktivním následkům.
Úvodný Hymn to Virgin od Benjamina Brittna sa vynímal vo výmene dvoch skupín, ktoré z odlišných rozmiestnení v chráme čerpali na akustickom výsledku a zvukovom zážitku.