Vrámci ruské/sovětské hudby daného období zmiňme alespoň tyto další „sportovní“ kompozice: Prokofjevův balet Ocelový skok (1926), napsaný na Ďagilevovu objednávku, Šostakovičův balet Zlatý věk (1930) nebo – do třetice balet – Igora Mojsejeva Fotbalisté (1930) na hudbu W. von Oranského; dále krátké klavírní skladby Dmitrije Kabalevského Sportovní hra zcyklu Ze života pionýra (1931) a Hra smíčem zcyklu 30 dětských skladeb pro klavír (1938). SamotnáČerepninova sonatina pochází zroku 1939 a existuje ve dvou verzích: pro altový saxofon nebo fagot a klavír anebo pro violoncello a klavír; v kompozici jsou zjevné motivické i obsahové souvislosti sjinou Čerepninovou „sportovní“ skladbou Training (1922), existující rovněž vmnoha autorizovaných aranžmá. O tom, jak byl sport vdobové umělecké imaginaci provázán sjakousi novou jednoduchostí, vizí hygienické čistoty „pro každého“ a zároveň sdráždivou erotičností, nás přesvědčuje obraz Po závodě (1935) jiného sovětského umělce, Alexandra Samochvalova, zroku 1932. Na saxofon hraje legendární Marcel Mule.